Crossfit Amersfoort

CROSSFITTER VAN DE MAAND

Sanne & Bart

Naam: Sanne & Bart
Nickname: Geen
Leeftijd: Sanne: 30 / Bart: 33
Beroep: Sanne: Persoonlijk ondersteuner bij Stichting Abrona (en aan het afstuderen Sociaal Pedagogische Hulpverlening)
Bart: Trade marketeer bij Dr. Oetker

Sinds wanneer ben je lid van CrossFit Amersfoort?
Sanne: Augustus 2016
Bart: Zomer 2015

Wat deed je aan sport voordat je aan CrossFit begon?
Sanne: Ik heb mijn hele leven gesport. Veel soorten dans: klassiek, jazz en streetdance. Later was ik te vinden in de sportschool waar ik zumba deed en zo’n beetje alle groepslessen van Les Mills: van Body Balance tot Body Pump. Dat combineerde ik met krachttraining en hardlopen.

Bart: Fitness en wielrennen.

Hoe ben je in aanraking gekomen met CrossFit?
Sanne: Door mijn vriend Bart. Hij was al een tijdje aan het crossfitten en dat maakte me nieuwsgierig. Ik was toe aan meer uitdaging en ik kwam er al snel achter dat de uitdaging bij CrossFit eindeloos is!

Bart: Ik had er via internet iets over gelezen. De combinatie tussen conditie en kracht sprak me aan.

Wat was je eerste WOD?
Sanne: Een lange! Ik weet de WOD niet meer maar wel dat ik dacht: “wow hoe ga ik dit doorstaan?”. Maar ook: “hoe ga ik al die oefeningen onthouden?”. Er kwam veel op me af in het begin.

Bart: Geen idee.

Wat zijn je doelstellingen voor over zes maanden en hoe ga je die behalen?
Sanne: Ik wil graag meedoen aan een competitie, mijn oly-techniek verbereren en meer kracht ontwikkelen. Dat wil ik behalen door tijdens de WOD’s zoveel mogelijk RX te doen. Daarnaast doe ik minimaal één keer per week OLY en pak ik mijn zwakke plekken aan in Open gym. Wanneer ik mijn studie heb afgerond kan ik (nog) meer de focus leggen op het eigen maken van skills die ik nog niet heb.

Bart: Mijn zwakke plekken aanpakken. O.a. double unders en de overhead squat,

Wat is je minst favoriete CrossFit oefening?
Sanne: Alles wat ik nog niet kan :)

Bart: Muscle up en double unders omdat ik die nog niet kan.

Wat is je favoriete CrossFit oefening?
Sanne: Burpees, boxjumps, deadlift, hardlopen.

Bart: Deadlift, squats.

Verzin een WOD en geef hem een naam;-)

WOD the Fuck ?!! (spreek uit: what tha fok ;-)
Partner WOD: First partner 1, then partner 2.
Count each round for the end score
AMRAP 40 MIN

5 Deadlifts 120/70
10 Push ups
15 Thrusters 20/15
200 Meter run with sandbag

Wat is het beste nummer dat gedraaid kan worden tijdens een WOD?
Sanne: Stevige rock met een lekkere opbouw die past bij de WOD:
Papa Roach – Last Resort
Linkin Park / Metallica noem maar op…

Bart: Muziek die goed bij de WOD past qua snelheid en agressiviteit.

Op welke CrossFit prestatie ben je het meest trots?
Sanne: Ik ben er trots op dat ik inmiddels meerdere strict pull ups kan en zie dat doorzetten zorgt voor progressie.

Bart: mijn progressie in de clean & jerk.

Wat is je favoriete moment bij CrossFit Amersfoort?
Sanne: Het moment voordat de WOD begint. Het onbestendige maar uitdagende gevoel dat ik weet of niet weet wat er komen gaat en ik mijn strategie aan het voorbereiden ben.

Bart: Het verbeteren van een 1RM.

Waar liggen je interesses naast CrossFit?
Sanne: Koken, bakken, mindfulness, lezen en verdiepen in voeding en voedings adviezen geven (voedingsadviseur).

Bart: Nieuwe taal leren en voeding.

Wat is je favoriete vrijetijdsbesteding?
Sanne: Op de bank netflix of film kijken, op bezoek bij mijn ouders, broer en vriendinnen en reizen.

Bart: Mijn vrienden zien, motorrijden, wielrennen en op vakantie gaan.

Wat is je favoriete “cheat meal” en wanneer heb je die voor het laatst gegeten?
Sanne: Een triple burger van Charlies Burger. Kan nu elk moment geleverd worden ;-).
Bart: Veel patat, goede burger, saterol, kaassoufflé en frikadel van Cafetaria Kok.

Welk advies heb je voor nieuwe atleten van CrossFit Amersfoort?
Bart: Werk aan je individuele zwaktes in Open gym. Blijf aan je techniek werken.

Sanne: Laat je niet afschrikken door mensen die verder in CrossFit zijn dan jij dat bent, maar leer van ze. Blijf bij jezelf; jouw manier van bewegen is uniek en gebruik dat als uitgangspunt om verder te bouwen. Hoe een ander een squat uitvoert hoeft voor jou niet de manier te zijn. Kijk naar je eigen progressie en laat je adviseren door de ervaren coaches. Als je vooruitgang wilt zien bij jezelf stel dan doelen en hou je hieraan.

Welke tips heb jij voor het team van CrossFit Amersfoort?
• Structureel lange (Hero/Benchmark) WOD’s programmeren die mentaal en fysiek uitdagend zijn.
• Meer open gym-momenten om te werken aan skills. Het is nu doordeweeks ’s avonds alleen van 17.30 - 18.30 uur, dit vinden wij te kort. Je stimuleert bijvoorbeeld zo ook mensen die toe willen werken naar een competitie.
• Passende muziek bij de WOD die gegeven wordt.

Verder is Crossfit Amersfoort voor ons een prettige plek met fijne coaches die passie hebben voor de sport. Elke coach kijkt weer anders en sluit aan met individuele tips. Ook is er altijd tijd voor een goed gesprek of humor!

Crossfitter van de maand